והכי אמר רב האי שמעתי מפי חכמים כי תחיית המתים עתידה להיות בניסן ונצחת גוג ומגוג בתשרי ומש"ה בניסן מפטירין העצמות היבשות ובתשרי ביום בא גוג - ע"כ לשון הטור
בדין שמואל שאי י"ד אדר נופל ביום שיש קורין זכור למחרת בט"ו כי היכי שיהיה זכירה ועשייה בהדי הדדי. מכאן מוכיח הנוב"י באו"ח קמא מ"ב שסעודת פורים ומשלוח מנות דינם בשבת ולא ביוא ראשון - לאנשי ירושלים. ושנה הבאה כך יוצא שיש פורים משולש. ובירושלמי מפורש שהסעודה ביום ראשון אך המנ"ב פוסק שיש להמיר לצאת גם בשבת וגם ביום ראשון (סעודה + משלוח מנות)
במגילה ל"א ע"ב מאד כדי לעיין בביה"ל דרשא ז
1 comment:
I always wondered about the shitah having the seduah and shalch manos on shabbos (within the view that the shalach manos and the seudah go together which is mistaber for a bunch of reasone veein kan mekomo)- why there are not concerns about a) kinyanim on shabbos and b) some type of gezerah that one may carry to deliver the shalach manos. I would think a) would be easier to get around. As a practical matter there may not be a hotzaah issue in Yerushalyim if the walls are up -- but again we know the halacha is that the walls need not be there now in order for the city to have a din of mukaf chomah. So how then could Chazal institute a mitzvah which could easily lead to hotzaah bershus ha-rabim? Any thoughts?
Post a Comment