בעי רב אשי נכנסה לחופה ופירסה נדה מהו וכו, ופשטות בעית הגמרא אי לר"א דכתובה נקנית דווקא בחופה, אי פירסה נדה האם קונה הכתובה. והנה קשה לומר שפירסה נדה אחר החופה, כיון שכעת ס"ל שהכתובה נקנית ע"י כניסה לחופה וכבר נכנסה לחופה ומאי איכפת לן שכעת פירסה נדה, ולכן בפשטות צ"ל שקאי על פירסה נדה לפני החופה. אך המעיין ברש"י נראה שלא כך למד, דכתב רש"י ופירסה נדה ופירש ממנה ומת, דהיינו שלא כתב רש"י שנכנסה לחופה ומת, ומשמע שלמד שפירסה נדה אחר החופה ותמוה שהרי כבר קנתה הכתובה ואיך כעת יחזור מחיובו. אלא שצריך לומר שדעתו להקנות הכתובה בחופה רק עם שייך שמיד אחר החופה יוכל לבא אליה, אך עם מצידה יש מניעה שלא יכול לבא אליה א"כ לא היה בדעתו להקנות הכתובה
ודעת הרמב"ם ידועה שלומד שחופת נדה אינה קונה ומקורו מגמ' שלנו ועיין עוד ב"הערות" של הגריש"א
No comments:
Post a Comment