תוספות מעיר על שיטת רש"י בתרועה שלרש"י תרועה הוי שלש כוחות של משהו. שיש להיזהר מלהאריך בשבר שלא יעשה לתקיעה. ולכאורה תמוה דהרי בסדר קר"ק או קשר"ר שיעור התקיעה הוא כמו שיעור השברים או השברים־תרועה וא"כ מדוע יחשוש ששברים ארוכים יהיו תקיעה הרי כל זמן שהשברים פחותים משלש שברים הם כבר לא תקיעה
.
אלא נראה שתוספות סובר כשיטת הרי"ץ גיאות הידועה דמעיקר הדין בין שברים ובין תרועה ובין שברים תרועה כשרים לתרועה ולזה ניחא שאם יאריך בשבר כשיעור 3 תרועות כבר נעשה תקיעה.
.
עוד הערה מהגריש"א בתוספות דלכאורה מוכח שהשבר של תוספות הוא קול פשוט ולא קול עולה ויורד "טוויטו" של הליטבקס כיוון שתוספות חושש שהשבר יעשה לתקיעה.
.
אלא נראה שתוספות סובר כשיטת הרי"ץ גיאות הידועה דמעיקר הדין בין שברים ובין תרועה ובין שברים תרועה כשרים לתרועה ולזה ניחא שאם יאריך בשבר כשיעור 3 תרועות כבר נעשה תקיעה.
.
עוד הערה מהגריש"א בתוספות דלכאורה מוכח שהשבר של תוספות הוא קול פשוט ולא קול עולה ויורד "טוויטו" של הליטבקס כיוון שתוספות חושש שהשבר יעשה לתקיעה.
1 comment:
r' elyashuv's heara assumes that "tu'utu" doesn't count as a tekiah, but if it would qualify as a kosher tekiah, then there is no proof against that form of shevarim.
Post a Comment