בהא דר"א הפקיר פירותיו לעניים ותוספות מסתפק אי ס"ל קדושה ראשונה קדשה לעתיד לבא ורש"י הכא ובביצה מפרש דר"א ס"ל דקדושה ראשונה קדשה לעתיד לבא ולכן יכולים לאכול המעש"נ בירושלים. והמהר"ם בביצה משנה הגירסא בתוספות ורש"י לקדושה אחרונה דהרי קיימינן לאחר חרבן שני. אך באמת ידוע שיטת הרמב"ם שאפי' למ"ד קדושה ראשונה בטלה אך קדושת ירושלים לא בטלה. ויוצא לרמב"ם שקדושת ירושלים של היום היא מקדושה ראשונה ולא מקדושת עזרא. והרמב"ם חייב היה לומר זאת לשיטתו דלקדש ירושלים צרים אורים ותומים ונביא מה שלא היה בזמן עזרא. עכ"פ אי רש"י ס"ל להרמב"ם ניחא טובא ול"צ לדחוק כמהר"ם ולשנות הגירסא ברש"י + תוספות ־ מחכם אחד
No comments:
Post a Comment